MEDIA PEMBELAJARAN UNTUK ANAK DI USIA DINI MENGGUNAKAN AUGMENTED REALITY
MEDIA PEMBELAJARAN UNTUK ANAK DI USIA DINI MENGGUNAKAN AUGMENTED REALITY
Pembimbing (2 orang)
EtikaRachmiAnggraeni
PROGRAM STUDI MANAJEMEN INFORMATIKA
JURUSAN TEKNOLOGI INFORMASI
ABSTRACT
Learning Media is currently still using face-to-face or book methods. While children at an early age are easily bored and more interested in new things.For that, by developing a learning media that aims to introduce the letters of the alphabet along with the examples using Augmented Reality (AR). Therefore, a learning media application is made that can facilitate the alphabet letter recognition process as well as a more interactive learning media. This application development method uses the luther-sutopo method and uses the Unity 3D application to create this application.
Keywords: learning media, children at an early age, augmented reality
Detail Information
Bagian |
Informasi |
Pernyataan Tanggungjawab |
Etika Rachmi Anggraeni |
Pengarang |
Etika Rachmi Anggraeni - Personal Name (Pengarang) |
Edisi |
Publish |
No. Panggil |
|
Subyek |
MANAJEMEN INFORMATIKA
|
Klasifikasi |
|
Judul Seri |
|
GMD |
Text |
Bahasa |
English |
Penerbit |
|
Tahun Terbit |
2018 |
Tempat Terbit |
TEKNOLOGI INFORMASI |
Deskripsi Fisik |
20 Cm |
Info Detil Spesifik |
|
Citation
Etika Rachmi Anggraeni. (2018).
MEDIA PEMBELAJARAN UNTUK ANAK DI USIA DINI MENGGUNAKAN AUGMENTED REALITY(Publish).TEKNOLOGI INFORMASI:
Etika Rachmi Anggraeni.
MEDIA PEMBELAJARAN UNTUK ANAK DI USIA DINI MENGGUNAKAN AUGMENTED REALITY(Publish).TEKNOLOGI INFORMASI:,2018.Text
Etika Rachmi Anggraeni.
MEDIA PEMBELAJARAN UNTUK ANAK DI USIA DINI MENGGUNAKAN AUGMENTED REALITY(Publish).TEKNOLOGI INFORMASI:,2018.Text
Etika Rachmi Anggraeni.
MEDIA PEMBELAJARAN UNTUK ANAK DI USIA DINI MENGGUNAKAN AUGMENTED REALITY(Publish).TEKNOLOGI INFORMASI:,2018.Text